You are here

Медия ли е БГ Наука?

Средство за масова информация, също средство за масово осведомяване, масмедия или само медия, е термин, който е използван да означи като клас частта от медиите, насочени към широката аудитория. Терминът масмедия е въведен в употреба през 1920-те год. с откриването на националните радиомрежи и излизането на многотиражните вестници и списания.

Основните видове средства за масова информация са: 
традиционните печатни издания – като книгите и периодичните издания (научни сборници, алманаси и пр.); печатните медии – вестниците и списанията, електронните медии – радиото (радио каналите) и телевизията (ТВ каналите), информационните агенции, Интернет (интернет изданията, блоговете) и др.

(Wikipedia)

1brpiИдеята на списанието, още преди пускането на първия брой през 2005 г., беше да се предоставя информация, свързана с науката, която да е достъпна, интересна и колкото се може по-актуална. Тук искам да изясня, че под наука имам предвид всичко свързано с каквото и да е знание – от хуманитаристика (литература, история, култура и изкуство) до точни науки (физика, химия, механика, инженерни науки и т.н.). Това, което ние правим, обаче, не е в стила на съвременните електронни медии. Разминаваме се с тях почти във всичко, освен в това,  че и ние предоставяме информация и новини.

Каква е основната разлика между другите медии и БГ Наука:

Медиите: Всички имат редакции, журналисти и абонаменти към международни агенции за новини и снимки.

БГ Наука: Имаме доброволци, последователи и хора, които помагат с различен набор от познания доброволно.

Медиите: Журналистите пишат и отразяват ежедневно и се стремят да бъдат по-популярни и четени.

БГ Наука: Получаваме по имейл статии, новини, снимки и други материали, които са написани както от академични лица, така и от доброволци, които превеждат материали, посветени на най-новото от света на науката.

Медиите: Печелят от реклама, продажба на своя информационен продукт или по друг начин.

БГ Наука: До преди 6 месеца реално не печелеше от нищо и 10 г. беше изцяло доброволческа неправителствена организация. Сега имаме онлайн магазин, който изкарва толкова колкото да покриваме минимално някои разходи по хостинг, домейни други подобни, тъй като проектът има нужда от поддръжка 24/7.

Медии: Разполагат с журналисти, маркетинг и ПР-отдел, отдел продажба, редактори, фотографи, програмисти, шофьори и т.н. и т.н.

bgnauka88БГ Наука: Двама човека, които се занимават с всичко това. Сътрудници (приятели), които помагат за различни неща безплатно – маркетинг, редактиране на текстове, поддръжка на сайта и др.  Също така, доброволци, които помагат най-вече с преводи и текстове.

Медии: Печелят от реклама, имайки от 50 000 посетители на месец до над 100 000 на ден.

БГ Наука: Ние имаме около 50 000 посетители на месец в nauka.bg, до над 100 000 преглеждания/изтегляния на сп. „Българска наука” и не печелим по никакъв начин от реклама – просто няма кой да даде минималните суми, които искаме, за да популяризираме даден бизнес.

БГ Наука: Никой никога не е давал пари, за да имаме една или друга позиция по даден въпрос!

Коментари

коментара

Related posts